1997

LEGO Island

27. ledna 1996 byla společností Mindscape oznámena spolupráce s LEGO Group na tvorbě nové počítačové hry pod značkou LEGO. Bylo to tak vůbec poprvé, kdy měly hračky LEGO vstoupit do virtuálního prostředí ve formě videohry.

„LEGO PC hra bude odrážet hodnoty naší tradiční produktové řady a zároveň vyzývat děti k úplně novému a vzrušujícímu prožitku z hraček LEGO.“

Jak již napovídá první odstavec, první LEGO hra v historii, která dostala název LEGO Island (původně “Adventures on LEGO Island”), nebyla nakonec vyvinuta v oddělení SPU-Darwin ani LEGO Media International, nýbrž prostřednictvím velmi úzkého licencovaného partnerství s americkou vývojářskou společností Mindscape Inc., která hru nejen vyvinula, ale i vydala. 

Koncepty nové hry.

„Lidé v LEGU měli velmi jasnou představu o tom, co chtěli. Vše na ostrově muselo být postaveno z virtuálních LEGO kostek a zároveň také skutečně postavitelné z kostek reálných. Do hry jsme například umístili piáno a lidé z LEGO Group si mysleli, že jej ve skutečnosti postavit nelze. Museli jsme tedy z našich kostek piáno postavit, abychom jim dokázali, že postavitelné je. Kreativní ředitel Wes Jenkins dokonce postavil skutečný ostrov, který měl rozměry 2,5 x 5 metrů. Byl obrovský! Měl všechna sousedství i pizzerii – vše, co se objevilo ve hře existovalo také v reálné podobě.“

Model ostrova, který vytvořil Wes Jenkins, tvůrce celého herního konceptu (zdroj: The LEGO Group).

LEGO Island narozdíl od podobných her neměl žádný předem stanovený příběh a ve smyslu hodnot LEGO byl zaměřen na svobodu a kreativitu hráče. Ve hře jste tak mohli objevovat ostrov, stavět své vlastní dopravní prostředky, plnit úkoly pro některé z obyvatel ostrova nebo hledat tzv. Easter eggy. Všechny modely ve hře musely být vypracovány pouze v omezeném množství barev – tak, aby byly shodné s těmi, které mají reálné LEGO kostky. Pro vývojáře byla výzvou i samotná animace minifigurek jejichž reálné předlohy nemají kolena. Oproti LEGO Island jsou pozdějších LEGO videohrách minifigurky animovány tak, že se jejich nohy ohýbají, jako by kolena měly. Tento přístup se však po mnoha letech stal předmětem kritiky, jelikož reálné minifigurky takového pohybu nejsou schopny, což může být pro děti frustrující. Proto se například ve filmu LEGO Movie nohy figurek ohýbají pouze tak, jak to umožňuje konstrukce jejich skutečných protějšků.

Reportáž ze studia Mindscape z dob vývoje hry.

LEGO Island se stal úspěšnou hrou, v roce 1998 byl 7. nejprodávanější hrou v USA a LEGO Group na něm utržila 10,2 milionu dolarů. Vývojářský tým pracující na hře dokonce již přemýšlel nad spin-offem s názvem Beneath the Phanta-Sea. Bohužel rozdílné názory na distribuci hry spolu s dalšími neshodami způsobily, že studio Mindscape o licenci k výrobě her LEGO přišlo.

LEGO Island.

Další videohry si již LEGO Group vydávala sama ve spolupráci s různými vývojářskými studii prostřednictvím londýnské organizační složky LEGO Media International. Takto společnost LEGO mezi lety 1998 – 2003 vydala přes 20 více či méně úspěšných videoher. LEGO Media za tu dobu několikrát změnila svůj název, nejprve v roce 2000 na LEGO Software, v roce 2002 pak na LEGO Interactive, až nakonec LEGO Group opustila videoherní průmysl úplně a LEGO videohry jsou od roku 2004 licenčně vydávány především společností Warner Bros. a vyvíjeny ve studiu Traveller’s Tales společnosti TT Games.

Kompletní přehled videoher vydaných společností LEGO.