Reklama
1934
LEGO
V roce 1934 se Ole postupně přestal zabývat výrobou předmětů do domácnosti a zaměřil se pouze na hračky. Již tehdy si uvědomoval, že pro svou značku hraček potřebuje lepší jméno než O. Kirk Christiansen, Trævare & Legetøjsfabrik. Proto uspořádal mezi svými zaměstnanci soutěž o nejlepší návrh nového jména firmy. Z této soutěže vzešli dva finalisté – LEGIO (z latinského výrazu pro legii, zde ve smyslu legií hraček) a Oleho vlastní návrh LEGO, který vytvořil spojením slov leg a godt, což v překladu znamená “hezky si hraj”. Nakonec zvolil právě svůj návrh, ocenil se výhrou – lahví domácího třešňového vína, a pustil se do vymýšlení nových hraček, tentokrát již pod značkou LEGO.
Jen to nejlepší je dost dobré
Aby si Oleho výrobky získaly dobré jméno v malé billundské komunitě a jejím okolí, musely být vyráběny vždy v prvotřídní kvalitě. Tento přístup nezměnil ani při výrobě hraček, byl přesvědčen, že si děti zaslouží jen ty nejkvalitnější hračky z těch nejlepších materiálů, aby si s nimi mohly hrát co možná nejdéle.
Spokojenost pouze s produkty té nejvyšší kvality Ole vyžadoval nejen po svých zaměstnancích, ale i dětech – známá je historka, kdy jeho syn Godtfred přiběhl za otcem s tím, že našel způsob jak firmě ušetřit spoustu peněz:
Godtfred Kirk Christiansen vzpomíná, jak jej otec naučil, že jen to nejlepší je dost dobré.
Godtfred Kirk Christiansen
Ole Kirkův třetí syn svému otci pomáhal od samotného počátku firmy, kdy mu bylo pouhých 12 let. Přestože miloval auta a jeho snem byla dráha automechanika, otec v něm viděl talent a přesvědčil jej k práci v rodinné firmě. Mezi lety 1939 – 1940 proto po vzoru otce navštěvoval Technickou školu v Haslevu a při studiu neustále zasílal domů návrhy nových hraček (ne náhodou se jednalo převážně o vozidla 🙂 ), které pak jeho otec skutečně realizoval. Postupně tak ve firmě získával stále více odpovědnosti, až jej Ole v roce 1950, v den jeho třicátých narozenin, jmenoval mladším provozním ředitelem.
Díky této lekci se Godtfred naučil klást důraz na kvalitu. Později vyřezal dřevěnou tabulku s nápisem Det bedste er ikke for godt (Jen to nejlepší je dost dobré), která visela v dílnách firmy ještě dlouhá léta poté a tato věta je dodnes oficiálním mottem společnosti LEGO.