Rok v kostce – jaký byl první rok mého LEGO blogu? | Matyho kostky

Rok v kostce – jaký byl první rok mého LEGO blogu?

Je to až neskutečné, ale už je tomu rok, co jsem na adrese www.matyhokostky.cz spustil tento blog. V dnešním článku bych se s vámi prostřednictvím pár statistických údajů chtěl podělit o to, jak si ve svém prvním roce vedl a také přiblížit okolnosti jeho vzniku nebo mé plány do budoucna. 🙂

Jak už jsem párkrát zmínil v diskuzích s vámi, než jsem se rozhodl tento web realizovat, nosil jsem jej v hlavě pěknou řádku let. Když pak konečně nastal den D, upřímně jsem absolutně netušil, co od něj čekat. Věděl jsem že podobné projekty jsou v zahraničí úspěšné, ale to především díky tomu, že jsou psány v angličtině, případně v dalších světových jazycích. Mělo však něco takového šanci uspět na malém českém (a slovenském) rybníčku? Neměl jsem ponětí. Takový web mi však na českém internetu chyběl. Proto jsem jej začal tvořit primárně pro sebe s myšlenkou, že třeba možná nebudu jediný, kdo po informacích a zajímavostech o tomhle skvělém koníčku dychtí. Prakticky veškerý obsah je tedy založen na mých vlastních otázkách, které jsem si dříve nebo později na mé cestě AFOLstvím položil nebo zkrátka na informacích, které jsem si o společnosti LEGO i stavebnicích samotných vyhledával. To je také důvodem, proč se nakonec nejedná jen o klasický novinkový blog, ale obsahuje také spoustu obsahu navíc – oskenované české katalogy, skutečně rozsáhlou historii společnosti LEGO nebo třeba jednoduchý slovník.

Můj úplně první pokus o LEGO stop-motion animaci, jejíž kulisy se také staly mým prvním MOCem po více než 10 letech.

Dnes, po roce existence, můžu s potěšením říct, že Matyho kostky nakonec nečtu a nepoužívám jen já, ale také obrovská spousta z vás. Před rokem by mě asi ani ve snu nenapadlo, že jej navštíví pro mne neuvěřitelných 27 tisíc lidí, takže já osobně první rok považuji za úspěšný. 😊 Není to však jen o návštěvnosti, s trochou patosu by se dalo říct, že mi změnil také život. Dovedl mne totiž k úzké spolupráci s obchodem Hračky Kong, díky čemuž jsem si mohl dovolit skončit v nudné práci ve státní instituci a z mého koníčku se tak pomalu stává živobytí. To je věc, o které jsem si i v mých nejdivočejších snech myslel, že se stane nejdříve za pár let, rozhodně ne hned v prvním roce. 🤯

No ale dost bylo povídání, pojďme se podívat na tvrdá čísla o tom, jak si tento blog v uplynulém roce vedl:

Základní statistiky

Jak už bylo řečeno, za celý rok web navštívilo 27 tisíc uživatelů, nejsilnějším měsícem byl pak leden, na který připadalo 5 800 uživatelů.  Když se podíváme ještě více do detailu, tak nejčastěji web navštěvujete ve čtvrtek (pátek v úzkém závěsu) a úplně nejvíce uživatelů web navštívilo 19. srpna 2021 (1 135). 

Sekce

Nejnavštěvovanější částí webu je pochopitelně hlavní stránka (43 %). Druhé nejoblíbenější pak jsou Novinky 2022 (24 %), což je slušný výkon na to, že jsem tuto sekci spustil teprve ke konci roku. 🙂 Za novinkami následují Katalogy (15 %), Inspirace (7 %), Slovník (5 %), Historie (3 %) a Archiv (2 %).

🗞 Týden v kostce

Pokud vás článek zaujal, budu rád, když se přihlásíte k odběru Týdne v kostce, newsletteru, ve kterém každý týden najdete nově představené stavebnice, nové články z mého blogu, zajímavosti i aktuální slevy. 🙂

Články

V úvodu už jsem nastínil, jaký typ článků bývá nejpopulárnější, zde je konkrétní pořadí těch pěti nejčtenějších:

  1. Kontroverzní momenty v historii LEGO Group
  2. 10 nejcennějších LEGO setů
  3. Pět nikdy nevydaných LEGO setů
  4. Pět plánovaných, ale nikdy nevydaných sérií
  5. Vyplatí se LEGO jako investice?

Novinky

Od počátku blogu věnuju také samostatné články jednotlivým novinkám ze stavebnic pro dospělé, které mě nejvíce zaujmou. Tyhle v uplynulém roce nejvíce zaujaly vás:

  1. Bradavická výbava – sběratelská edice
  2. Titanic
  3. Cat D11
  4. Sám doma
  5. AT-AT

Vaše nejoblíbenější série

Podle návštěvností jednotlivých podtémat v rámci sekce s letošními novinkami jsem také vydedukoval, jaké LEGO série máte nejradši. Když to porovnám s nejprodávanějšími řadami v roce 2021, je tam jen jedna výchylka – do první pětky spadá celosvětově také Harry Potter zatímco LEGO Creator nikoliv. V mém žebříčku obsadil čarodějský učeň 6. místo.

  1. Pro dospělé
  2. Technic
  3. City
  4. Star Wars
  5. Creator

Zdroje návštěvnosti

Na návštěvnost má nemalý vliv spolupráce s technologickým webem Živě.cz, která mi byla nabídnuta snad již v prvním měsíci existence webu. Na tomto portále si můžete ode mne každý měsíc přečíst souhrn LEGO novinek, zajímavostí i slev, zkrátka takový Týden v kostce, jen v měsíční verzi. 🙂

  1. Facebook (42 %)
  2. Google (24 %)
  3. Živě.cz (9 %)
  4. Twitter (3 %)
  5. MSN (3 %)

Sociální sítě

  1. Facebook (539 followers)
  2. Klub LEGO® sběratelů a stavitelů (464 členů)
  3. Instagram (281 followers)
  4. Twitter (255 followers)

Nejoblíbenější MOC dne

Tato Škoda 105 od AFOLa „legostalgie” získala na mém Facebooku v srpnu celkem 63 reakcí, tedy úplně nejvíce ze všech!

Co dál?

Plánů, jakým směrem v budoucnosti web posunout, mám plnou hlavu. Nejbližší změny odhalím zítra – přibude jedna nová užitečná sekce a pár malých vylepšení. Už dlouho se také snažím dokončit práce na nové sekci, kterou zatím nazývám „Historie sérií“ a která by měla mapovat historii těch nejoblíbenějších LEGO tematických řad. Bohužel jsem postupem času zjistil, že je to skutečně běh na dlouhou trať a tak upřímně doufám, že se mi ji do oslav druhých narozenin podaří dokončit. 🙂

Nakonec bych vám chtěl poděkovat, bez vašich návštěv, komentářů, follows, zpráv, reakcí a lajků, bych se na to pravděpodobně už dávno vybod. Díky! 😉

Co nejvíce na blogu baví vás? A co byste zde nejradši v budoucnu našli? Budu rád za jakýkoli feedback v komentářích. 😊

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Matyho kostky je web nadšence do LEGO kostek, který právě ukončil svá studia a nyní by také rád ukončil své temné období (tzv. dark ages) a po deseti letech opět začal rozšiřovat svou sbírku.

O tom, jak se mu to daří, ale i o mnoha dalších tématech, která mu přijdou zajímavá, píše tento blog.

🤷‍♂️  Máte dotaz?
🏰  Nový MOC?
🎉  Nebo set?

Podělte se s ostatními v mé nové skupině na Facebooku!

Reklama