Shadow the Hedgehog a jeho útěk: Eko zatím jen napůl | Matyho kostky

Shadow the Hedgehog a jeho útěk: Eko zatím jen napůl

Nebudu lhát, postavičku Shadow the Hedgehog jsem musel prohnat internetem, abych vůbec získal přehled o tom, co mám vlastně před očima. Ježek Sonic a jeho vesmír jsou mi docela vzdálení. To mě však neodrazuje od prozkoumání nové stavebnice s názvem 76995 Shadow the Hedgehog a jeho útěk. Stojí tenhle set, určený dětem od 8 let, za to? Dozvíte se vzápětí.

Úvod

Pro ty z vás, kteří stejně jako já před začátkem psaní téhle recenze, netuší, kdo je ten divně barevný Sonic, tu mám krátkou exkurzi do světa téhle oblíbené animované postavičky. Shadow je profesorem Geraldem Robotnikem uměle zrozený tvor, jehož tělo je kombinací ježka a člověka. V dobrodružstvích ježka Sonica vystupuje někdy jako jeho parťák, ale i na pozici arcinepřítele. Ve schopnostech si se svým známějším protějškem nezadá – je stejně rychlý, umí se sbalit do klubíčka, a dokonce zvládne i ohýbat čas a prostor. Poprvé se na televizních obrazovkách objevil v roce 2001.

Stavebnice obsahuje 196 kostek. Dostanete ji v krabici o rozměrech 26x19x4,5 centimetru, jejíž grafika hned prozradí, co nás čeká uvnitř. Je to vlastně poprvé, co jsem se setkal uvnitř balení s papírovými sáčky, místo těch plastových, které známe dodnes. Možná je to právě ten důvod, proč nám LEGO poslalo právě tuhle stavebnici. O to větší překvapení přišlo, když jsem uvnitř nových ekologických pytlíků našel opět ty původní „neeko“ plastové obaly. Nejspíš jsme někde na půl cesty.

Stavba

Stavbou provází srozumitelný a přehledný návod o rovných 50 krocích. I s přihlédnutím ke stanovené věkové hranici mi instrukce přišly až příliš zjednodušené. Nechce se mi věřit, že by dnešní děti nebyly schopny v jednom kroku umístit na model více než 2 dílky najednou, aniž by je to zmátlo. Tak, či onak, stavba utíká velmi svižně a necelé dvě stovky dílků rychle najdou své místo. Příjemným překvapením pro mě byla absence samolepek. Všechny grafické prvky jsou vytvořeny potiskem a vypadají velmi kvalitně.

Celý model je založen na příběhu o úniku Shadow the Hedgehoga z laboratoře doktora Eggmana. Během něj se hrdina osvobodí z hibernační komory, osvobodí kamaráda Cluckyho, svou motorkou srazí nepřátelského RhinoBota a odfrčí do dáli. Z předchozích vět vyplývá, co si vlastně postavíte. Zatímco 2 ze 3 částí modelu považuji za povedené, o té zbývající to tak úplně neplatí.

Středobodem setu je Eggmanova laboratoř, vlastně spíš její náznak. Ve skutečnosti jde jen o malou platformu ozvláštněnou alespoň několika schody. I přes malé rozměry obsahuje hned dva hrací prvky. Prvním z nich je vyražení prosklené části komory. Toho lze dosáhnout stlačením destičky se žluto-černým pruhováním. O něco méně propracovaná je pak možnost proražení (spíše odsunutí) závory. Mechanismy jsou šikovně propojeny tak, že odklopení komory vede ke spuštění závory. Uvnitř tzv. stázové komory se nachází největší dílek s potiskem v tomto setu. Ukazuje životní funkce hrdiny. Aby nebylo pochyb, komu laboratoř patří, na jejím vrcholu se tyčí obrovský knír typický pro profesora Robotnika i jeho vnuka doktora Eggmana.

Možná ještě více povedenou součástí je pak motorka hlavního protagonisty. Stačilo pár kostek a rychlý chopper je na světě. Ježkovo logo a detaily karoserie opět poskytl kvalitní potisk. Chytře využitý dílek malířského válečku zde posloužil jako řídítka. Figurka na stroji sedí tak trochu jako bidýlku, ale to je asi jediný nedostatek, který bych mu mohl vytknout.

Teď už je asi jasné, že tím, za mě, nepovedeným kouskem je RhinoBot. Robot odkazující svým vzhledem na nosorožce je dalším z vynálezů profesora Robotnika. A proč se mi zdá nepodařený? Protože se nedrží originální předlohy. V animácích a hrách má totiž tento robot jedno kolo, pomocí kterého se pohybuje. LEGO verze se snaží o zachování oblého tvaru ve spodní části, ale kolo chybí. Díky zubaté spodní části 2×2 kulatého platu s ním navíc nejde plynule jezdit třeba po koberci. Oči nosorožčího robota opět tvoří potisk.

Stavebnice obsahuje dvě postavičky. Hlavního hrdinu Shadow the Hedgehoga doplňuje ještě roztomilý prcek Clucky. Clucky je kuře ze stejnojmenné rasy, kterou Dr. Eggman loví, aby z ní získal energii pro pohon svých vynálezů. Minifigurka ježka se velmi povedla. Nabízí potisk jak rozčepýřené hlavy, tak i horních a dolních končetin. Možná je to tím, že se o figurky a jejich sbírání příliš nezajímám, ale kvalita potisku mě v tomto případě velmi mile překvapila.

Závěr

Stavebnice 76995 Shadow the Hedgehog a jeho útěk mě donutila podívat se pod pokličku produktové řadě, kterou jsem doposud zcela opomíjel a ukázala mi, že to byla chyba. Herní prvky, povedená motorka a zdařilá minifigurka zajisté potěší všechny fanoušky ježka Sonica a jeho dobrodružství. Dobře zvolený obsah nabídne mnoho herních scénářů. Zamrzí vlastně jen trochu méně povedený RhinoBot.

Stavebnice 76995 Shadow the Hedgehog a jeho útěk obsahuje 196 dílků a bude v prodeji od 1. ledna 2024 za doporučenou cenu 479 Kč.

Stavebnici na recenzi nám poskytla LEGO Group, veškeré názory jsou však naše vlastní.

Ponoř se do LEGO světa hlouběji 🤿

Pro milovníky podcastů nově připravujeme Podcast v kostce. V něm každý měsíc probíráme nové stavebnice, články i události trochu více do hloubky a trochu méně objektivně. 🙂

Týden v kostce je můj pravidelný e-mailový newsletter, který každé úterý přináší přehled nových článků na mém blogu, aktuality ze světa LEGO, nově odhalené sety a nejzajímavější aktuální slevy. Starší vydání si můžete přečíst zde.

Vlastimil Novák

Sociální pracovník, kterého baví LEGO, a to nejen jeho stavění, ale i psaní o něm. Kromě této stavebnice mezi jeho koníčky patří moderní technologie (vesmírné lety, mobily, PC, 3D tisk), cestování, četba a samozřejmě trávení času s rodinou.

0 0 hlasů
Hodnocení článku
guest