War Machine: Další superhrdinský mech, stojí za koupi? | Matyho kostky

War Machine: Další superhrdinský mech, stojí za koupi?

LEGO sbírám od roku 2000 a za ty roky tato dánská firma prošla mnoha změnami co se svých výrobků týče. Jako největší bych viděl upozadění originálních témat ve prospěch témat na motivy filmů. A když už LEGO vydává vlastní téma, spíš se drží již existujících a populárních témat jako je LEGO City, Ninjago nebo Friends (jsou zde samozřejmě jednou za čas výjimky, jako nyní Dreamzzz a před nimi Hidden Side). Druhou velkou změnou bych označil strategii LEGA vydávat hlavně větší sety. Pamatuji si časy, kdy třeba v LEGO Castle existovaly sety za 99 Kč, ve kterých byla jednoduchá stavba o deseti kostek a minifigurka.

Takové sady již na policích obchodů nenajdete, vystřídaly je sběratelské minifigurky. Ovšem LEGO stále vydává menší sety, jen ta cena je trochu vyšší. V tématice Star Wars to byly např. Microfighters a v Marvel Super Heroes LEGO představilo v roce 2020 tzv. mechy. Jedná se o robotické brnění, které obsahuje jednu minifigurku. Není to ale poprvé v historii firmy, kdy taková brnění prodávali. Už v minulém století se ve vesmírné tématice poprvé objevily mechy a v roce 2006 kolem nich LEGO postavilo dokonce vlastní tematiku Exo-Force. Jednalo se o téma inspirované japonským anime a sety byly převážně obrovské mechy postavené ze 150-200 kostiček. Kvůli tomu nebyly nejstabilnější a při hraní často odpadávaly jisté části. LEGO se poučilo a když byly o mnoho let později představeny mechy v Ninjago, robotická brnění už byla více stabilní. Pro jejich stabilitu ovšem LEGO muselo obětovat artikulaci, takže ruce a nohy nejsou v kloubech tak flexibilní v pohybu a pózách jako tomu bylo u Exo-Force.

Dává tedy smysl, že když v LEGU vymýšleli, jaký typ malých setů by se mohl v tématu Marvel objevit, rozhodli se pro robotická brnění v malém měřítku. Poptávka po takových setech musí být velká, protože LEGO je představilo minulý rok také ve Star Wars, v úplně stejném provedení jako u Marvelu. V lednu vyšel v pořádí osmnáctý Marvel mech (pozn. počítám jen ty, co se prodávají samostatně, nebo v balíčku po dvou), tentokrát s War Machinem a v tomto článku se na něho společně podíváme.

Ještě bych měl zmínit, že já osobně mechy z této řady nesbírám a jedná se o můj druhý robotický set. Prvním je mech Boby Fetta, kterého jsem dostal od kamaráda G-Bricka poté, co se mnou prohrál sázku a já robotické brnění chtěl jen kvůli minifigurce Boby Fetta. Věřím, že tak to má hodně lidí. Kolega v práci si pořídil mech Dartha Vadera jen proto, že to byla nejlevnější možnost, jak minifigurku sithského lorda získat a můj student si zase koupil Thanosův mech, aby získal kompletní rukavici nekonečna.

Stavba – Mech armour, který dává i nedává smysl

Na sadě se mi nejvíce líbí, že v kontextu světa Marvel dává smysl. Hrozně mě irituje, když dají do robotického brnění někoho jako je Hulk nebo Venom, kteří by nikdy brnění nepoužili, zatímco u War Machine nebo třeba mývala Rocketa či Iron Mana to lze pochopit. Co ovšem smysl nedává je branding tohoto setu pod „Infinity saga“. Infinity saga referuje 23 filmů ve filmovém světě Marvelu od snímku Iron Man po Endgame. Nejen že robotické brnění se v žádném z filmů neobjevilo, ale ani minifigurka neadaptuje žádný filmový oblek, ale o té se rozepíši později.

Musím přiznat, že mě stavění příjemně překvapilo. Mech využívá dost malých neobvyklých dílků, jako třeba platinové cihličky a celá stavba je velice stabilní.

Dokonce se udrží na jedné noze. Artikulace brnění je také dobrá, dá se např. otočit v boku o 180 stupňů což mech Boby Fetta nezvládne.

Minifigurku musíte do brnění posadit, což je další rozdíl oproti Boba Fettovi, který ve svém mechu stojí.

Přijde mi i lepší v hratelnosti, War Machineův robotický oblek má tři kanóny se střílecí funkcí a červené náboje se dají schovat do krabičky na zádech.

Pěkný detail jsou i červené repulsory na dlaních obleku. Myslím, že dítě si s robotickým War Machine dobře vyhraje a navíc se oblek vejde do krabičky, takže si ho může vzít i na výlety.

Minifigurka – nová verze Iron manova parťáka

Jak je zvykem, robotické brnění obsahuje jednu minifigurku, v tomto případě Jamese Rhodese alias War Machine. Obvykle bývají figurky v těchto setech exkluzivní a War Machine není naštěstí výjimkou (např. na rozdíl od Venoma). Máme tedy sedmou (osmou, pokud počítáme Iron Patriot) verzi minifigurky War Machine.

Jak jsem již zmínil i přes Infinity saga branding se nejedná o reprezentace obleku z filmu. Je možné, že se podobný oblek objeví v nadcházejících Armor Wars, ale spíš pochybuji. Mně tato varianta nejvíce připomíná komiksový oblek nebo oblek ze seriálu Iron Man z devadesátých let.

Minifigurka mi přijde dost průměrná. Líbí se mi nápad přiblížit se vizuálem komiksu a použití pro tento účel světle šedých rukou. Tvoří to pěkný kontrast ale zároveň minifigurka vypadá neúplně. Myslím, že ruce by buď měly mít potisk anebo za mě mnohem lepší by bylo dual-molded provedení: vršek ruky mít tmavě šedý jako torso a zbytek světle šedý. Velkou výtku také vidím v absenci turety na minifigurce. Každý War Machine má mít ramenní turetu a jedná se tak o první minifigurkovou variantu bez ní.

Obličej je opětovně použitý z Iron Manovy zbrojírny a Avengers Tower a myslím, že na Rhodese sedí. Sice jsem stále větší fanoušek varianty ze setů na motivy filmu Iron Man 3, ale jsem rád, že aspoň přestali používat obecný černošský obličej jako v setech z Kapitán Amerika: Občanská válka, poněvadž ten herci Donu Cheadleovi nebyl vůbec podobný. Jsem také rád, že se LEGO vrátilo k výrobě otevíracích helem pro obleky Iron Man. Součástí minifigurky jsou i vlasy.

Verdikt

Ač War Machinův mech řadím mezi ty povedenější, nemohu říci, že jsem fanouškem tohoto setu. Hlavním důvodem je poměr cena výkon, ale to bych řekl o všech robotických brnění v této řadě. Myslím, že 349 korun je dost za jednu minifigurku a robotické brnění. Upřímně ani moc nechápu, že si někdo koupí sadu mecha jen kvůli minifigurce, protože i když některé dílky jsou zajímavé, není jich tolik na využití vlastního stavění, takže finančně se to podle mě nevyplatí. Jsem zvědav, jak moc je War Machine pro konzumenty zajímavá postava a jak se to odrazí na prodeji této sady. Dal bych setu hodnocení 4/10.

Stavebnici na recenzi nám poskytla LEGO Group, veškeré názory jsou však naše vlastní.

76277
War Machine v robotickém brnění
💰  Doporučená cena: 349 Kč
🧱  154 kostek
🗓️  V prodeji od 1. 1. 2024

0 %

Ponoř se do LEGO světa hlouběji 🤿

Pro milovníky podcastů nově připravujeme Podcast v kostce. V něm každý měsíc probíráme nové stavebnice, články i události trochu více do hloubky a trochu méně objektivně. 🙂

Týden v kostce je můj pravidelný e-mailový newsletter, který každé úterý přináší přehled nových článků na mém blogu, aktuality ze světa LEGO, nově odhalené sety a nejzajímavější aktuální slevy. Starší vydání si můžete přečíst zde.

Lukáš Tuzar

Jmenuji se Lukáš a jsem brickfilmer, už přes třináct let natáčím stop-motion animace s Legem. Svou tvorbu zveřejňuji online pod pseudonymem lluukkyy28. Posledních šest let natáčím svůj první dvouhodinový brickfilm. Krom toho brickfilming vyučuji na škole a různých přednáškách. Lego sbírám od dětství a k mým nejoblíbenějším řadám patří filmová tématika (hlavně Harry Potter a Superheroes) a Creator Expert modulars. Pracuji jako střihač a krom Lega k mým koníčkům patří filmy, videohry a s manželkou chováme papoušky.

4.7 3 hlasů
Hodnocení článku
guest