LEGO Group to s digitalizací myslí vážně | Matyho kostky

LEGO Group to s digitalizací myslí vážně

Společnost LEGO nedávno otevřela v Kodani svou novou kancelář. Tento krok je jedním z důkazů o tom, že tato dánská společnost nechce zaspat dobu a ve velkém investuje do digitalizace. Nové prostory v současné době slouží pro přibližně 100 pracovníků z digitálního týmu, ale lze počítat s dalším navyšováním jejich počtu. Celkově by zde mělo na digitalizaci pracovat až 400 lidí. Rozšiřování se netýká jen dánského hlavního města, dočkají se ho také kanceláře v Billundu, Londýně a Šanghaji. Celkový počet zaměstnanců v oblasti digitálních produktů by se měl do 3 let ztrojnásobit na finálních 1800. Aktuálně se jedná o jednu z největších investic v historii firmy.

A co si vlastně pod pojmem digitalizace představit? LEGO Group ji popisuje jako nový způsob hraní, nakupování a obchodování. Jedním z kroků, které již společnost učinila, je navázání dlouhodobého partnerství s americkým kolosem Epic Games. Tato videoherní společnost má ve svém portfoliu třeba takový hit, jakým je Fortnite, nebo neméně úspěšný Gears of War. Je také vývojářem Unreal Enginu, na kterém stojí mnoho moderních her. Společným cílem je vytvoření bezpečné metaverse (virtuálního světa s reálnými uživateli) pro děti i rodiny.

Děti si užívají hraní jak ve fyzickém, tak v digitálním světě a bez obtíží se pohybují mezi nimi. Věříme, že je zde obrovský potenciál, aby v obou rozvíjely schopnosti jako je kreativita, spolupráce a komunikace, které využijí po celý život.

Niels B. Christiansen
Výkonný ředitel LEGO Group

Týden v kostce je můj pravidelný e-mailový newsletter, který každé úterý přináší přehled nových článků na mém blogu, aktuality ze světa LEGO, nově odhalené sety a nejzajímavější aktuální slevy. Starší vydání si můžete přečíst zde.

Kromě Epic Games se LEGO spojilo také s DQ Institute, se kterým společně vytvořili sadu nástrojů, kvízů, her a příruček týkajících se bezpečnosti v digitální světě. Při práci s těmito materiály se děti učí kritickému myšlení při pobytu v online prostředí a rodiče zase tomu, jak s nimi o této problematice hovořit. Asi nejzajímavějším výsledkem dosavadní spolupráce s DQ Institute je interaktivní hra Zatoč se špatňáctvím! Hlavním cílem hraní je naučit se bezpečně používat internet.

I přes tyto obrovské investice a navázaná partnerství, je klíčovým produktem LEGO Group stále legendární stavebnice. V budoucnu se ale jejímu většímu propojení s digitálními prostředky určitě nevyhneme.

A co vy, už jste vyzkoušeli některé z digitálních služeb LEGO, nebo zůstáváte u starých dobrých kostek?

Vlastimil Novák

Sociální pracovník, kterého baví LEGO, a to nejen jeho stavění, ale i psaní o něm. Kromě této stavebnice mezi jeho koníčky patří moderní technologie (vesmírné lety, mobily, PC, 3D tisk), cestování, četba a samozřejmě trávení času s rodinou. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Matyho kostky je web nadšence do LEGO kostek, který právě ukončil svá studia a nyní by také rád ukončil své temné období (tzv. dark ages) a po deseti letech opět začal rozšiřovat svou sbírku.

O tom, jak se mu to daří, ale i o mnoha dalších tématech, která mu přijdou zajímavá, píše tento blog.

🤷‍♂️  Máte dotaz?
🏰  Nový MOC?
🎉  Nebo set?

Podělte se s ostatními v mé nové skupině na Facebooku!

Reklama