LEGO Group byla v roce 2023 opět tahounem hračkářského průmyslu | Matyho kostky

LEGO Group byla v roce 2023 opět tahounem hračkářského průmyslu

Jako každý rok, i letos se námi LEGO Group podělila o své výsledky za uplynulý finanční rok. A jak už je vám z nadpisu jasné, výrobci naší oblíbené stavebnice se dařilo náramně.  

Grafická podoba zveřejněných dat.

Energetické krize a další externí podmínky (LEGO opakovaně zmiňuje kurzy měn) se dotýkají nás všech a nevyhýbají se ani velkým producentům, jako je LEGO. Zvýšené náklady domácností se pak promítají do snížení prodejů zbytného či dražšího zboží, mezi které můžeme zařadit i milované stavebnice LEGO.

„Vzhledem k tomu, že rok 2023 byl nejnepříznivějším obdobím na trhu s hračkami za posledních více než 15 let, jsme s naším výkonem jsme spokojeni. Pokračovali jsme v růstu, který navazoval na tři roky mimořádného růstu, a v posledním čtvrtletí roku 2023 jsme zaznamenali ještě silnější nárůst. Výrazně jsme překonali trh, zvýšili podíl a prokázali přitažlivost našeho silného, rozmanitého portfolia a LEGO System in Play. Navzdory vnějším podmínkám na trhu jsme pokračovali v investicích do budoucnosti a dosáhli jsme značného pokroku v oblasti digitálních technologií, udržitelnosti a maloobchodních iniciativ, které podpoří dlouhodobý růst. Jsme vděční za naše oddané kolegy, kteří jsou i nadále odhodlání plnit naše poslání inspirovat a rozvíjet stavitele zítřka.“

Důležitost digitálních technologií dokazuje 27% nárůst zaměstnanců v této oblasti. Ti se starají nejen o vývoj nových produktů, ale také o to, aby se nám dobře online nakupovalo, aby obchodní partneři měli všechny potřebné informace a data putovala i v rámci LEGO Group tam, kam mají.  

Hlavními cíli investic v hodnotě 8,5 miliardy dánských koruny (téměř 30 miliard Kč) byly nové kancelářské prostory a rozšíření stávajících výrobních kapacit. Samozřejmě pokračují také stavby dvou zbrusu nových továren v USA a Vietnamu. Společnost se tak připravuje na nárůst produkce v dalších letech. Nemalé prostředky byly vynaloženy na přechod z plastových obalů na papírové. Všechen vstupní materiál do výroby je certifikovaný, s důrazem na zvyšování podílu recyklované složky. 

Vizualizace budoucí továrny ve vietnamské provincii Binh Duong.

V roce 2023 bylo otevřeno 147 nových značkových prodejen. Jejich celkový počet je nyní 1 031. Do obou čísel jsou započítány jak obchody provozované přímo LEGO Group, tak prodejny vlastněné partnery. Portfolio výrobce loni obsahovalo 780 produktů, z toho přibližně polovina byly novinky pro rok 2023. Dočkali jsme se třeba zbrusu nového tématu vlastní výroby LEGO DREAMZzz, které má i vlastní animovaný seriál. Do světa oblíbené hry Fortnite pak přibyl LEGO obsah. 

Tolik k suchým číslům a teď to, co vás nejspíše zajímá nejvíce, a to jaké produktové řady si vedly nejlépe. LEGO sice neudává jejich pořadí, ale jsou to: City, Technic, Star Wars a Harry Potter. 

Ponoř se do LEGO světa hlouběji 🤿

Pro milovníky podcastů nově připravujeme Podcast v kostce. V něm každý měsíc probíráme nové stavebnice, články i události trochu více do hloubky a trochu méně objektivně. 🙂

Týden v kostce je můj pravidelný e-mailový newsletter, který každé úterý přináší přehled nových článků na mém blogu, aktuality ze světa LEGO, nově odhalené sety a nejzajímavější aktuální slevy. Starší vydání si můžete přečíst zde.

Vlastimil Novák

Chlapík, kterého baví LEGO, a to nejen jeho stavění, ale i psaní o něm. Kromě této stavebnice mezi jeho koníčky patří moderní technologie (vesmírné lety, mobily, PC, 3D tisk), cestování, četba a samozřejmě trávení času s rodinou. 

5 1 hlas
Hodnocení článku
guest

0 Komentářů
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Ahoj, já jsem Pavel a Matyho kostky jsem v roce 2021 založil jako spojení mé touhy sdílet s ostatními českými AFOLy zajímavosti i novinky z fascinujícího světa kostek LEGO a lásky k mému synovci Matymu, který bohužel od narození bojuje se zákeřnou mozkovou obrnou a po kterém jsem taky tento projekt pojmenoval.

Od poloviny roku 2022 mi s naplňováním této mise pomáhá parťák Vlastimil, se kterým krom tohoto blogu také pravidelně tvoříme náš Podcast v kostce.

Reklama