Společnosti LEGO Group se zřejmě stále nedaří najít ten správný recept na úspěšné propojení kostek LEGO s virtuálním světem prostřednictvím rozšířené reality. Během čtvrtka se totiž na různých LEGO webech objevily drby o tom, že by nová a masivně propagovaná hudební série LEGO VIDIYO měla už letos skončit. Dle stejného zdroje byl rovněž také ukončen velkoobchodní prodej této řady a maloobchodníkům je prý také umožněno stornování již odeslaných objednávek.
Upřímně se mi to zdálo nepravděpodobné, vždyť teprve před měsícem byl zahájen prodej nových a vizuálně podle mě velmi povedených pódií. Ale nejen to, hlavní protagonista série, DJ L.L.A.M.A, se několikrát objevil například na červnovém LEGO CONu a od srpna se chystá na turné po LEGOLANDech po celém světě. Proč by tedy LEGO Group utrácela tolik peněz za promování mrtvé série?
Ještě v tentýž den ale přišlo také oficiální oznámení ze strany LEGO Group, ze kterého k mému překvapení vyplynulo, že LEGO VIDIYO skutečně končí, což je skutečně neobvyklé. V historii LEGO Group se totiž neobjevilo mnoho sérií, které by si neprošly alespoň tradičním minimem v podobě dvouletého cyklu.
VIDIYO však nekončí zcela, pouze si prý „dává pauzu”. Podle oficiálního prohlášení si tato série vedla extrémně dobře při testování s dětmi a obdržela také spoustu pozitivní zpětné vazby ze strany dětí i rodičů, kteří si s tímto konceptem měli možnost hrát. Krom toho se však také objevily názory, že systém mobilní aplikace, BeatBitů, BeatBoxů, stagí, hudby a minifigurek je příliš složitý a že by bylo vhodné, aby byl celý zážitek ze hry trošku méně náročný. Z tohoto důvodu se LEGO Group společně s Universal Music rozhodly LEGO VIDIYO pozastavit a během příštího roku najít a vyzkoušet nové a lepší nápady, které by měly společně uvést v roce 2023.
Zpráva zároveň vyvrací drby o ukončení velkoobchodního prodeje a slibuje, že i nadále bude stavebnice VIDIYO nejen prodávat, ale také podporovat globálním marketingem stejně jako aktualizovat související aplikaci.
LEGO VIDIYO si tedy dává minimálně roční pauzu, ze zprávy však není jasné, zda se v roce 2023 vrátí s překopaným konceptem, nebo LEGO a Universal přijdou s úplně novou řadou a VIDIYO se tak přidá po bok propadáků jako Galidor, Dino, Ben10 nebo Angry Birds, které byly všechny v prodeji pouze jeden rok.