LEGO Group pracuje na lepším digitálním světě pro děti | Matyho kostky

LEGO Group pracuje na lepším digitálním světě pro děti

Společnost LEGO je známá hlavně díky svému geniálnímu systému stavebních kostek, který ji proslavil po celém světě. I přesto, že jejím hlavním prodejním artiklem byl, je a snad ještě dlouho bude, fyzický produkt, firma si dobře uvědomuje, že v dnešní digitální éře se podstatná část života odehrává online.

Protože LEGO kostky jsou stále ještě primárně určeny pro děti, zaměřila společnost svou pozornost právě na tuto cílovou skupinu a její pohyb v digitálním světě. Za tímto účelem se LEGO Group spojila s UNICEF. Nově vzniklý projekt Responsible Innovation in Technology for Children (Zodpovědné inovace v technologiích pro děti) má za cíl zjistit, jak mohou podniky a tvůrci legislativy přispět k tomu, aby byl online svět pro děti bezpečnější a podporoval jejich rozvoj.

„Blaho dětí není jen nepřítomnost újmy; je to přítomnost věcí, které potřebují ke svému rozkvětu.“

V první fázi projektu byl za pomoci workshopů, rozhovorů a dotazníků vyslyšen názor více než 34 000 dětí ve věku 9 – 17 let ze 30 zemí světa. Základní otázka byla prostá – co pro děti znamená blaho v digitální éře? Již po dokončení této části projektu vznikl rámec obsahující celkem 8 bodů, které byly vyhodnoceny jako zásadní. Výzkumníci z Western Sydney University a UNICEF je prezentují jako vlastnosti a schopnosti, které by měl pohyb v digitálním světě u dětí rozvíjet.

  1. Kompetentnost – schopnost dokončit činnost, zodpovědět otázky, naučit se novým věcem
  2. Kreativita – zvědavost, tvůrčí schopnosti
  3. Emoční regulace – méně stresu, chuť spojit se s vrstevníky
  4. Sebepoznání – schopnost znát svou hodnotu a smysl
  5. Bezpečí a zabezpečení – pocit bezpečí a jistoty
  6. Digitální začlenění – dostupnost technologií
  7. Posilování – schopnost jednat za sebe, svoboda jednání
  8. Sociální spojení – pocit sounáležitosti s ostatními lidmi

Týden v kostce je můj pravidelný e-mailový newsletter, který každé úterý přináší přehled nových článků na mém blogu, aktuality ze světa LEGO, nově odhalené sety a nejzajímavější aktuální slevy. Starší vydání si můžete přečíst zde.

V následující fázi se budou odborníci z univerzit v USA, Velké Británii a Austrálii zabývat tím, jaký dopad mají různé zkušenosti dětí při pohybu v online světě na jejich rozvoj. Tvůrci projektu dávají všechny zjištěné poznatky ihned k dispozici pro využití nejen soukromým podnikatelským subjektům, ale i vládám a jejich legislativcům, a proto je možné je v krátkém čase začlenit do stávajících i vznikajících právních a jiných norem.

Anna Rafferty, viceprezidentka pro rozvoj zapojení zákazníků do digitálních služeb LEGO Group, k projektu uvedla: „Věříme, že hraní v digitálním prostoru má obrovský potenciál v obohacení dětských životů, ale současně si uvědomujeme rizika, která technologie přináší, a proto cítíme velkou zodpovědnost za vytvoření digitálního prostředí, které zajistí ty nejlepší výsledky pro děti.“

Rozvoj digitalizace je pro LEGO Group zásadním tématem již několik let a v budoucnu se mu budeme více věnovat i na tomto webu.

Vlastimil Novák

Sociální pracovník, kterého baví LEGO, a to nejen jeho stavění, ale i psaní o něm. Kromě této stavebnice mezi jeho koníčky patří moderní technologie (vesmírné lety, mobily, PC, 3D tisk), cestování, četba a samozřejmě trávení času s rodinou. 

0 0 hlasů
Hodnocení článku
guest

0 Komentářů
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Ahoj, já jsem Pavel a Matyho kostky jsem v roce 2021 založil jako spojení mé touhy sdílet s ostatními českými AFOLy zajímavosti i novinky z fascinujícího světa kostek LEGO a lásky k mému synovci Matymu, který bohužel od narození bojuje se zákeřnou mozkovou obrnou a po kterém jsem taky tento projekt pojmenoval.

Od poloviny roku 2022 mi s naplňováním této mise pomáhá parťák Vlastimil, se kterým krom tohoto blogu také pravidelně tvoříme náš Podcast v kostce.

Reklama